پلکان موفقیت

سرمایه گذاری و آموزش بورس

پلکان موفقیت

سرمایه گذاری و آموزش بورس

شنبه, ۲۸ اسفند ۱۳۹۵، ۱۲:۲۸ ب.ظ

10 قانون

 10 #قانون چگونه در بازار مبادلات ارز موفق باشیم

نویسنده: راب بوکر
مترجم: حامد صمدی

کلیه حقوق این اثر متعلق به راب بوکر می باشد.

١- هرگز دروغ نگویید
اگر شما امروز ضرر زیادی کنید، چه میکنید؟سعی در پنهان کردن اشتباه خود دارید؟شروع به بهانه تراشی میکنید؟ هرگز به خود دروغ نگوئید اگر نمیتوانید با شکست روبرو شوید، چگونه میخواهید پیشرفت کنید؟

٢- سودتان را برداشت کنید
طمع زودتر از آنچه فکرش را بکنید شما را از پا در خواهد آور د. همیشه مقداری از سود خود را از حسابتان خارج کرده و آنرا پس انداز کنید. یک دلار سود همیشه بهتر از ضرر است.

٣- وقت بگذارید
هرگز بطور احساسی وارد بازار نشوید. همیشه پیش از گرفتن پوزیشن حدود ١۵ دقیقه تا ١ ساعت بازار را زیر نظر داشته باشید تا توان روحی ترید کردن در شما بوجود بیاید. عجله برای گرفتن پوزیشن معمولاً به ترید احساسی و ضرردهی منجر میشو د. فراموش نکنید که بازار همیشه هست.


۴- به توان روحیتان اعتماد کنید
شما هرگز نمیتوانید تمام اطلاعات در مورد بازار را داشته باشید. شما هرگز نمیتوانید ببینید پشت سمت راست نمودار مقابلتان چیست. باید آنقدر با بازار در تماس باشید که بتوانید از نظر روحی با آن ارتباط برقرار کنید. در این صورت است که با اعتماد به نفس و اطمینان پوزیشن میگیرید. همیشه بعد از تحلیل بازار و پیش از گرفتن پوزیشن در مورد این پوزیشن دارید و به این احساستان (feel) از خود بیرسید چه احساس اعتماد کنید.

۵- ترید کسل کننده است
یادگرفتن ترید سودآور کاری زمان بر و کسل کننده است. شما باید مدتها جلوی کامپیوتر بنشینید و ممکن است روزها بدون گرفتن پوزیشنی بگذر د . هرچند پول درآوردن کسل کننده نیست اما زل زدن به نمودارها اصلاً لذت بخش نیست بخصوص زمانی که ساعتها منتظر فرصتی مناسب برای گرفتن پوزیشن باشیم. یاد بگیرید که ز مانی را که جلوی کامپیوتر میگذرانید مفید باشد  نمودارها را در تایم فریمهای گوناگون بررسی کنید، ابزارها و اندیکاتورهای متفاوت را تست کنید. استراتژیتان را بک تست کنید. اخبار اقتصادی را مرور کنید. یک مطلب آموزشی بخوانید. ممکن است نتوانید این زمان را لذت بخش کنید  اما مطمئناً میتوانید آنرا به نفع خودتان استفاده کنید.

۶- نقاط خروج مهمتر از نقاط ورود هستند
نقطه خروج است که میزان سود شما را مشخص میکند نه نقطه ورود. این نکته هرچند بسیار ساده است اما از چشم اکثر تریدرها دور مانده است. اکثر تریدرها نگران هستند که ترید چند دلار به ضررشان حرکت میکند و به محضی که ترید خلاف جهت مورد انتظارشان حرکت میکند، ترس وجودشان را فرا میگیرد. اما حرفه ای ها نگران این نکته نیستند آنها نگرانند که آیا جفت ارز به قیمتی میرسد که مجبور شوند با ضرر خارج شوند . آنها همینطور نگرانند که آیا میتوانند حداکثر سود مورد نظرشان را از یک ترید در بیاورند. شما باید بیشتر به نقطه خروج فکر کنید تا نقطه ورود.

٧- مهمترین نکته اینست که چقدر ریسک میکنید
مهمترین عامل تعیین کننده ماندن شما در این بازی اینست که چقدر ریسک می کنید.اگر شما در چند ترید مارجین کال شدید، یعنی ریسک زیادی کرده اید. نباید آنقدرریسک کنید که کوچکترین حرکت در خلاف جهتتان شما را از بازار بیرون بیاندازد. بسیاری از کسانی که وارد بازار میشوند رویای سریع ثروتمند شدن را دارند. راه سریع ثروتمند شدن یا داشتن سرمایه زیاد یا ریسک زیاد است. تحت هیچ شرایطی بیشتر از ١٠ % سرمایه تان را روی یک ترید ریسک نکنید. اولین هدف بقا در بازار است.

٨- روزنگار داشته باشید
در روزنگارتان برای هر پوزیشنی که میگیرید این نکات را بنویسید:

١- جفت ارز
٢- خرید یا فروش
٣- ورود
۴- استاپ
۵- تارگت
۶- دلیل ورود
٧- خروج
٨- میزان سود یا زیان

این اطلاعات به شما کمک میکند که تاریخچه تریدتان را بتوانید بررسی کنید چیزی را که نمیتوانید اندازه بگیرید نمیتوانید بهبود بدهید برای هر حرکتتان باید بتوانید روی کاغذ دلیلی قانع کننده بیاورید.

٩- با مربی کار کنید
باید همیشه پیشرفتتان را به مربی تان اعلام کنید مربی تان باید به روزنگارتان وحسابتان دسترسی داشته باشد و باید کاملاً با او صادق باشید. لزومی ندارد مربی تان به معامله گری وارد باشد اما داشتن اطلاعات مفید است. مربی به شما کمک میکند که:

١- به سیستمتان وفادار بمانید
٢- به اشتباهاتتان پی ببرید.
٣- برای رفع مشکلاتتان برنامه ریزی کنید.
۴- حتی زمانی که خیلی موفق هستید، متواضع بمانید.
۵- وقتی از حدی بیشتر ضرر میکنید، تا مدتی ترید نکنید.


١٠ - هرگز بیش از اندازه ترید نکنید
یکی از رایج ترین مشکلات تریدرها داشتن چند ترید خوب و بعد افتادن به دام ترید بیش از اندازه است. زمانی که موفق هستید بسیار محتمل است که ریسک بیش از اندازه بکنید و تمام سودی که کرده اید را از د ست بدهید . روزهایی که احساس میکنید قرار است سود زیادی کنید و بازا ر را شکست دهید، دقیقاً روزی است که باید متواضع بمانید و مثل روزهای دیگر با کنترل خودتان ترید کنید. اگر ترید بیش از اندازه میکنید با مربیتان مشورت کنید.

خلاصه
👈🏻 شما میتوانید به سود برسید حتی میتوانید با این سود خودتان و خانواده تان را اداره کنید و نیازی هم نیست که با سرمایه زیاد شروع کنید . میتوانید با چند صد دلار شروع کنید و به تدریج آنرا افزایش دهید. مهمترین سوال در بازار این نیست که با چه مقدار سرمایه شروع میکنید، بلکه مراقبت از سرمایه مهم است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی